Vi söker nu motiverade och ambitiösa webbutvecklare som ska arbeta med vårt webbaserade annonssystem. Systemet är utvecklat efter hur mediebranschen arbetar med annonser för Print och Online.
Vi är ett ungt företag som befinner sig i en expansiv fas där vi nu är på väg in i nya marknader. Våra kunder idag är större mediehus i Sverige. Du kommer att bli en viktig del av vårt team där du tillsammans med andra utvecklare ska säkra våra leveranser till kunderna.
Vi är glada att Tillväxtverket beslutat att medfinansiera vår internationella satsning inom Norden. Vi har fått många förfrågningar från våra grannländer varav vi nu genomför ett projekt att positionera oss utanför Sverige.
På Groddengalan hade vi en enkel tävling där man fick besvara tre frågor.
Vi vill gratulera Märta Wulf på 7an Mediapartner som hade rätt på frågorna och är vinnare av tävlingen.
Priset är boken Grafisk Kokbok 3.0.
Picapoint kommer att även i år befinna sig på Gratistidningarnas Branschdag Groddengalan 2016.
Vi kommer att berätta mer om vårt spännande systemflöde och hur vi har utvecklat systemet och gått ifrån 1.0 till Picapoint 2.0.
Besök oss gärna i vår monter den 8 April på Branschdagen så berättar vi mer.
Vi är oerhört glada och stolta över att säljbyrån Adviser valt att starta upp ett samarbete med Picapoint.
Adviser har valt att arbeta med vårt arbetsflöde Picapoint 2.0 för att ta in och hantera annonsmaterial för deras uppdragsgivare.
Vi fick även i samband med denna affär ett önskemål om att skapa en Iframe lösning för deras materialportal.
Denna lösning gör det möjligt för besökaren att känna att man fortfarande finns kvar på befintlig webbplats fastän man har slussats till en annan plats.
Vill ni veta mer om denna nya portallösning hör av er till oss så berättar vi mer.
Norra Hallandstidningen har valt att nyttja vårt arbetsflöde Picapoint 2.0 för att effektivisera hanteringen av tidningsannonser. Norra Halland ingår inte i någon tidningskoncern utan ägs via en ekonomisk förening av privatpersoner och föreningar i Kungsbacka.
På norrahalland.se publiceras korta nyheter och utdrag från papperstidningen.
Tidningen har tidigare arbetat manuellt med hantering av annonsmaterial och fann att flödet i Picapoint 2.0 kunde frigöra mer tid och bidra till en effektivare och säkrare hantering av material.
Vi på Picapoint vill härmed önska Norra Halland all lycka i sitt förändringsarbete kring intag av annonsmaterial och hantering.
Picapoint is one of the exhibitors at the Folio: Show in New York City October 19-21, 2015. The international event presents the essential tools publishers need to navigate change in the media landscape.
The Folio: Show takes place at the Marriott Marquis in New York City. The program delivers insight, inspiration and actionable ideas to challenges facing the magazine industry.Besides the exhibition area, the educational program offers workshops and inspiring talks from the most qualified speakers in the business.
Total control of the ad material workflow
In Picapoint´s booth, 407, you will have the chance to experience the revolutionizing Picapoint System that facilitates total control of your ad material workflow. Picapoint´s founder Erik Gillström will demonstrate the features and tell you the story about how the Picapoint System in a very short time frame became the no 1 choice for major print publishers in Sweden.
“I am really looking forward to all the opportunities a business hub like The Folio: Show gives. It is a great way for us to network and reach the exact right target group for our services. I will take every chance I get to inspire how we can make the everyday work process easier and more cost effective for advertising departments”, says Erik Gillström.
Under sommaren har Picapoint lanserats i USA. Många av de största mediehusen i landet har på kort tid fått upp ögonen för Picapoints smarta och prisvärda annonshanteringssystem. Picapoints vd Erik Gillström finns därför på plats i New York första veckan i september för demonstrationer och möten med mediehus som ger ut välkända tidningar världen över.
Vi är mycket glada över att våra tjänster mottagits så väl på den amerikanska marknaden. Vår enkla och prisvärda systemlösning automatiserar hela annonsflödet och förenklar och effektiviserar vardagen både för annonsörer och annonsavdelning. Jag ser fram emot att presentera vår tjänst som stora svenska mediehus är mycket nöjda med, säger Erik Gillström, vd för Picapoint.
Sedan det senaste inlägget har det hänt mycket hos oss. Här kommer några nyheter.
Vi är väldigt glada över att vi numera är partner med Adtoma, vilket innebär att vi kan erbjuda våra kunder det marknadsledande systemet Fusion för annonshantering Online.
Vi har fått 2 nya medarbetare, Joakim Dimberg mediesäljare som kommer att starta det nya affärsområdet extern uppdragsförsäljning och Ulf Myhr systemsäljare som kommer att ansvara för marknad och försäljning av våra produkter, vi hälsar båda varmt välkomna.